19 lipca 2012

Stosik wakacyjny ^^

Witam po długiej przerwie!
Długo mnie nie było  zdołałam uzbierać trochę interesujących pozycji. Niektóre z nich przeczytałam; Nowa Ziemia doczekała się nawet wcześniejszej recenzji. Jak ostatnio spróbuję w jasny sposób opisać książki.
A więc idąc od góry:
1. "Zanim Zasnę" S.J.Watson - thriller psychologiczny o kobiecie z zanikami pamięci. Na wstępie mogę przyznać, że lubię thrillery, lecz nie jest to mój ulubiony gatunek. Niemniej jednak do tej pozycji ciągnęło mnie od dawna. Po części przez przyciągającą uwagę okładkę, po części przez samą treść. Wszystko przesądziła jednak promocyjna cena w jednej z księgarni. Przechodząc do konkretów: Christin ma czterdzieści siedem lat, lecz jej umysł zatrzymał się na wspomnieniach sprzed osiemnastu lat kiedy to miała wypadek. Od tego czasu każdego dnia budzi się nie pamiętając gdzie jest, z kim i czemu. Traci wspomnienia. W przypomnieniu sobie niektórych rzeczy pomaga jej mąż, ale czy na pewno mówi jej wszystko?

2. "Strażnicy Historii - Nadciąga Burza" D. Dibben - książkę poznałam dzięki wielkiemu plakatowi na drzwiach szkolnych.Zainteresowałam się. I chodź sama tematyka jest ciekawa, a książka wciągająca to te trzy słowa "Następca Harry'ego Pottera" denerwują mnie. Jak już pisałam przy recenzji "Córki Dymu i Kości" nie lubię takich porównań. "Strażnicy Historii..." opowiada o czternastoletnim londyńczyku Jake'u, który wyrusz w przeszłość by odnaleźć zaginionych gdzieś w Wenecji, w czasach renesansu rodziców, którzy zniknęli w czasie misji Tajnych Służb Straży Historii. Zapowiada się ciekawa "przygodówka".
3."Baśniarz" A. Michaelis - kupiona na targach książki na chybił trafił. Jeśli mam być szczera to nawet wydawnictwa niezbyt kojarzę. Nie wiem, też, do końca o czym jest książka, ale z tego co wyczytałam to chyba o dilerze narkotyków, w którym zakochuje się pewna Anna. Abel - handlarz narkotykami - oprócz tego czym się zajmuję i chodzeniem na wagary ma jeszcze inne oblicze: łagodnego, smutnego baśniarza snującego swoje opowieści by rozweselić młodszą siostrę, którą się opiekuje.
4. "Miasto upadłych aniołów" C. Clare - czwarta części trylogii Dary anioła w skład której wchodzą: Miasto Kości, Miasto Popiołu i Miasto Szkła. I pisząc 'czwarta część trylogii' wcale nie robię błędu. Autorka stwierdziła po prostu, że zrobi więcej części powieści, która, moim zdanie, wyszła naprawdę cudownie. Wszystkie trzy części bardzo mi się spodobały i czytałam je parę razy. Tego samego oczekuje również po tej.
5."Nowa Ziemia" J. Baggott - nie będę się rozpisywać. TUTAJ możecie przeczytać recenzje.
6. "Cienie na Księżycu' Z. Marriott - książka, której recenzja "jest w drodze". Nie kupiłabym jej gdyby nie dwa słowa na okładce: Magiczne Japonia. Jako, że interesuje mnie kraj kwitnącej wiśni nie zawahałam się biorąc ją z półki. Lektura opowiada o Suzume, której ojciec zostaje oskarżony o zdradę księcia. Ponieważ akcja dzieje się w czasach samurajów, a ojciec Suzume nie zgadza się na popełnienie seppuku (samobójstwo, własnym mieczem mające oczyścić rodzinę samuraja z hańby i przywrócić jej honor) cała służba, ojciec i kuzynka dziewczyny zostają zabici. Bohaterce udaje się uciec. Więcej o książce przeczytacie w recenzji :).

Do tego dochodzą jeszcze niektóre pozycje z poprzedniego stosiku, których z powodu pewnych zawirowań nie miałam okazji przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...