27 czerwca 2013

Wakacyjne zapowiedzi książkowe cz.1


Kurczę, nie myślałam, że będzie aż tyle książek, które mnie zainteresują. Weszłam na Google i wygooglałam kilka ciekawych pozycji. Tak właśnie zaczynam nowy cykl zapowiedzi. Wątpię  abym wszystkie kupiła, ale zawsze można pooglądać okładki.

_______________________________________________________


Greckie Wakacje

Autor: Alyson Noel
Data premiery: 10.07
Wydawnictwo: Dolnośląskie

Powieść obyczajowa autorki bestsellerowego cyklu NIEŚMIERTELNI. Colby wreszcie zerwała z wizerunkiem kujonki i  zaczęła wspinać się po licealnej drabinie społecznej – zaprzyjaźnia się z Amandą, najbardziej popularną dziewczyną w szkole i nawiązuje bardzo bliską znajomość z największym szkolnym przystojniakiem. Niecierpliwie czeka na najbardziej ekscytujące lato w jej życiu  – niekończące się pasmo szalonych imprez oraz randek. Te wspaniałe plany krzyżują jednak rodzice, którzy postanawiają się rozstać i dlatego posyłają córkę na całe wakacje do Grecji, do zwariowanej ciotki. Co spotka Colby na malej nudnej wysepce, gdzie nawet telefon komórkowy nie ma zasięgu?

Opinia: Sama nie wiem, co myśleć. Alyson Noel strasznie mi podpadła po cyklu Nieśmiertelni. Sam opis nie wskazuje na nic niezwykłego i godnego uwagi. Jednego jestem pewna. Książki nie będę kupować, lecz jeśli wpadnie mi w ręce chętnie przeczytam. Ciekawa jestem efektu pracy autorki. Jest to jej pierwsza powieść obyczajowa.


Rozpalone. Pretty Little Liars XII


Autor: Sara Shepard
Data premiery: 3.07
Wydawnictwo: Otwarte

Emily, Aria, Hanna i Spencer wyruszają w wymarzony rejs. Błogie lenistwo, piękne widoki i półnadzy przystojniacy... Wydaje się, że nic nie może zepsuć tej wyprawy.Kiedy jednak na statku pojawia się tajemnicza pasażerka na gapę, a nadawca SMS-ów znów zaczyna wysyłać pogróżki, dziewczyny wpadają w popłoch. Karaibski sen zmienia się w walkę o przetrwanie…Na podstawie książek Sary Shepard nakręcono popularny serial. Moda na „Pretty Little Liars” rozprzestrzenia się w zawrotnym tempie – tylko w Polsce seria ma już ponad 20 tysięcy fanek na Facebooku, a kolejne książki regularnie wskakują na listy bestsellerów.
NIE UCIEKNIECIE PRZED PRAWDĄ, KŁAMCZUCHY.DOSTANIECIE TO, NA CO ZASŁUŻYŁYŚCIE.A.

Opinia: Lubię całą serię, choć jak dotąd przeczytałam tylko wyrywkowe tomy. Dwunasty nie jest na mojej liście MUST HAVE, bo chciałabym najpierw uzupełnić braki w wiedzy o PLL. Mimo to, strasznie ciekawi mnie, co takiego autorka wymyśli tym razem.


Wyspa Motyli

Autor: Corina Bomann
Data premiery: 17.07
Wydawnictwo: Otwarte

Tajemnica z przeszłości i namiętna miłość ukryte pośród herbacianych wzgórz. Diana, wzięta prawniczka, nigdy nie przypuszczała, że z dnia na dzień wyjedzie na drugi koniec świata. Trzymając w ręku zdjęcie młodej kobiety na tle wzgórz, decyduje się wyruszyć na Cejlon, by rozwikłać rodzinną tajemnicę sprzed stu lat. Diana chce spełnić ostatnią wolę ukochanej ciotki, poznać swoje korzenie i uciec od niewiernego męża. Na urzekającej wyspie spowitej aromatem herbacianych krzewów odkrywa historię namiętnego, zakazanego uczucia, które na zawsze zmieniło losy jej rodziny. Czy to sprawi, że Diana znajdzie szczęście i miłość?

Opinia: Okładka jest urzekająca. Opis trochę mniej. To może być naprawdę ciekawe, ale to pytanie na końcu do mnie nie przemawia. Kolejna kobieta szukająca szczęścia czyli miłości. Ostatnio staram się unikać takich tematów. Na razie pozycje stawiam pod znakiem zapytania.


Sekret Julii

Autor: Tahereh Mafi
Data premiery: 17.07
Wydawnictwo: Otwarte

Julia z Adamem uciekają z kwatery Komitetu Odnowy i trafiają do Punktu Omega, przystani dla dzieci o szczególnych zdolnościach. Wreszcie są bezpieczni. Sielanka zakochanych trwa jednak krótko. Julia poznaje sekret, który może przekreślić ich wspólne marzenia o szczęściu…

Opinia: Pierwsza część była dobra (recenzja TU), ale mam wrażenie, że każda następna już tak mnie nie zachwyci. Nie twierdzę, że będzie zła - tylko nie dość dobra. Chciałabym jednak przeczytać Sekret Julii.


Morza szept

Autor: Patricia Schroder
Data premiery: lipiec, dokładna data nieokreślona
Wydawnictwo: Dreams

- Kiedy cię widzę, chcę być przy tobie – zaczął powoli. – A kiedy jestem przy tobie, chcę cię dotykać.
Słuchałam jego słów i zatapiałam się w jego spojrzeniu. Gdyby zechciał, z miejsca mógłby mnie zamordować. Z pewnością bym się nie broniła. 
- A kiedy cię dotykam, Elodie…
Jego głos wnikał w moje uszy, w moją pierś i brzuch. Wypełniał mnie od czubków palców aż po głowę, czułam, jakby mnie ktoś głaskał od środka.

Jako morska istota pewnego dnia przed Elodie pojawia się Gordian. Tajemniczy. Magiczny. Oszałamiający. Odtąd nie może przestać o nim myśleć, o jego turkusowo-zielonym spojrzeniu, jego dłoniach, które dotykają jej z zaciekawieniem. I zaczyna się domyślać, jakie tajemnice rzeczywiście kryje w sobie ocean i jak bardzo jej osobiste przeznaczenie jest związane z mrocznymi legendami Wysp Normandzkich. 

Upojna saga miłosna z zapierającym dech w piersi krajobrazem wybrzeża wyspy Guernsey w tle – wstęp do porywającej morskiej trylogii.

Opinia: Moja pierwsza myśl to: "Wydawnictwo Dreams znów pojawia się na mojej drodze. Z kolejną niesamowitą propozycją". Dalej pamiętam zaskoczenie po przeczytaniu Baśniarza. Dzieło Patrici Schroder może być kolejnym zaskoczeniem. Sądząc po opisie, książka nie będzie jakoś mega oryginalna, ale za to ciekawa. Poza tym okładka przyciąga spojrzenie.


Wszechświaty

Autor: Leonardo Patrignani
Data premiery: lipiec, dokładna data nieokreślona
Wydawnictwo: Dreams

Według teorii wieloświatów, istnieje nieskończona liczba światów, jak i nieskończone są możliwości naszego w nich istnienia. Przypuszcza się, że te rzeczywistości nie komunikują się wzajemnie.

Alex mieszka w Mediolanie, a Jenny w Melbourne. Cienka nić od zawsze wiąże losy tych dwojga – telepatyczne rozmowy, które odbywają bez uprzedzenia, w stanie nieświadomości. Aż do chwili, gdy zdecydują się na spotkanie i odkrycie prawdy, która całkowicie zmieni ich egzystencję, niszcząc wszelkie pewniki świata, w którym żyją. 

– ALEX, DLACZEGO NIE PRZYSZEDŁEŚ? PROSZĘ CIĘ, NIE MÓW MI, ŻE NIE ISTNIEJESZ.
– JENNY, JESTEM NA MOLO. JESTEM TUTAJ!
– JA TAKŻE, DOKŁADNIE TAM, GDZIE TY MÓWISZ, ŻE JESTEŚ.

Opinia: I znowu Dreams. Moje MUST READ EVER number one. To jest typ fantasy, który lubię. Mówi o różnych światach, które w jakiś sposób są połączone. Zawsze wydawało mi się, że w nich jest najwięcej magii. Szczerze powiedziawszy, nie mogę się doczekać premiery i będę jej wypatrywała z upragnieniem.


Ogień

Autor: Sara B. Elfgren, Mats Strandberg
Data premiery: lipiec, dokładna data nieokreślona
Wydawnictwo: Czarna Owca

Druga część bestsellerowego thrillera „Krąg” – historii sześciu nastoletnich czarownic z mrocznego miasteczka Engelfors. Wybrańcy rozpoczynają drugi rok nauki w gimnazjum. Wakacje upłynęły im na pełnym napięcia oczekiwaniu na kolejny ruch demonów. Lecz teraz ku ich zdziwieniu zagrożenie nadchodzi z najmniej spodziewanej strony. Stopniowo staje się oczywiste, że w Engelfors dzieje się coś bardzo złego. Przeszłość splata się z teraźniejszością. Żywi spotykają umarłych. Krąg Wybrańców coraz bardziej się zacieśnia…

Opinia: Poprzednią część kojarzę, ale jej nie czytałam. Od dłuższego czasu zastanawiam się czy nie zabrać się za Krąg. Nie jest to jednak historia, która naprawdę przemawiałaby do mnie. Nie odrzucam jednak możliwości przeczytania dzieła tych dwóch autorów.



Głos

Autor: Anne Bishop
Data premiery: 5.07
Wydawnictwo: Initium

W małej wiosce opodal miasta Wizja ludzie nie znają smutku ani rozpaczy.
Ale ta na pozór idylliczna społeczność skrywa okropną tajemnicę. W dzieciństwie Nalah nie rozumiała, dlaczego zawsze gdy jest smutna, rodzice każą jej zanosić ciastka niemej dziewczynce nazywanej Głosem.
Wiedziała tylko, że potem smutki znikają. Dopiero kiedy dorosła, odkryła mroczną prawdę, a wtedy zapragnęła uciec z wioski, która stała się dla niej więzieniem. Jednak dopiero po wizycie w Wizji, gdzie trafiła do Świątyni Smutku, pojęła, co musi uczynić, by w pełni odzyskać wolność…Książka zawiera dwa pierwsze rozdziały pierwszego tomu serii "INNI" pt. “Pisane szkarłatem”, autorstwa Anne Bishop.

Opinia: Cenię Anne Bishop. W tym przypadku też czytałam jakieś wyrywkowe tomy niektórych cykli. Głos na pewno przeczytam.


 Bóg. Wielki Północny Ocena III

Autor: Katarzyna Szelenbaum
Data premiery: 3.07
Wydawnictwo: G+J Gruner&Jahr

Gdyby śmierć przyszła teraz w tej chwili, gdyby objęła go swymi ramionami i poczęła wysysać oddech, nawet by nie wierzgnął – oddałby się jej z pokorą i cichą radością.Wielki Północny Ocean to pięciotomowa powieść rozgrywająca się w fikcyjnym Królestwie Eskaflonu. Rin nie może pogodzić się z wolą Dzikiego Kruka, który zamierza go odprawić. Lęk w jego sercu pogłębia się na równi z chaosem trawiącym przesiąknięte krwią ludzką ziemie królestwa. Wrogowie armii rosną w siłę, giną żołnierze, szerzą się plotki o nadchodzącej rzezi, a nawet o rzekomym powrocie samego Dżasko. Jak wielu jego synów zdoła uśmiercić Kruk, nim ostatecznie zmiażdżą oni jego potężne skrzydła? Powieść koncentruje się na doznaniach i przeżyciach głównego bohatera, jego relacjach z innymi ludźmi i – co najistotniejsze – jego kształtującym się sposobie odbierania świata. Mówi o niekompletności bytu ludzkiego, o jego mentalnym i duchowym kalectwie.Wielki Północny Ocean to debiutancka powieść Katarzyny Szelenbaum. Autorka zdobyła trzecie miejsce w III Ogólnopolskim Konkursie Literackim „Świetlne Pióro”, trzecie miejsce w I Ogólnopolskim Konkursie Literackim NEOpoeticoN, wyróżnienie w konkursie literackim „Totus Tuus” oraz wyróżnienie w piątej edycji konkursu „Otuleni Natchnieniem”. Jej teksty ukazały się w miesięczniku literackim „Neon” oraz w dwumiesięczniku fantastyczno-kryminalnym „Qfant”, w którym opublikowano także jeden rozdział powieści Wielki Północny Ocean.

Opinia: Nie miałam jeszcze styczności z literaturą Katarzyny Szelenabaum. Wnioskując po charakterze powieści w najbliższym czasie poszukam jej w bibliotece bądź księgarni.


Każdy musi płacić

Autor: Robert Foryś
Data premiery: 5.07
Wydawnictwo: Firma Księgarska Olesiejuk Spółka z o.o. S.K.A.

"Polska odpowiedź na GRĘ O TRON Trzy równoległe nici fabularne oraz szeroko zakrojona intryga na tle wyrazistych i mocnych bohaterów. Wojownik-inkwizytor przybywa z grupą rębajłów do jednego z księstw by prowadzić dochodzenie w sprawie o morderstwo popełnionego przez upiora. Bastard cesarza wraca z niewoli. Alternatywna średniowieczna Europa okiem twórcy. Sztejera Jurga wyszczerzył zęby i momentalnie zaatakował w twarz Borso. Minimalnie chybił i ponownie musiał uchylić się przez paskudnym pchnięciem w pachwinę, które zaserwował mu Torito. Znów dzieliły ich przestrzeń i stal. Przez chwilę obserwowali się, krążąc wokół siebie jakby łączyła ich niewidzialna naprężona lina. Borso zmienił uchwyt na rękojeści sztyletu. Rana na przedramieniu bolała i krwawiła, przez co dłoń ślizgała mu się na rękojeści. Dzikus był cholernie szybki, a do tego nie walczył żadną ze znanych mu technik, stosował morderczy styl wyuczony w trakcie plemiennych rzezi rozgrywających się w cieniach Białego Lasu."

Opinia: Nie jestem wielką fanką Gry o Tron (haters gonna hate). Na swoją obronę powiem, że książka jest dobra. No, tylko serialu nie oglądam. Nie wiem czy ta książka Forysia przypadnie mi do gustu. Na razie mam przesyt takich powieści.


Bogowie i wojownicy

Autor: Michelle Paver
Data premiery: 17.07
Wydawnictwo: Uroboros

Bogowie i wojownicy to pierwszy z pięciu tomów nowej sagi Michelle Paver. Po bestsellerowych Kronikach Pradawnego Mroku, których akcja toczy się w epoce kamiennej, autorka zabiera czytelnika w kolejną podróż w czasie – w epokę brązu. Bohater opowieści, dwunastoletni Hylas, jest Osobnym – wykluczonym ze swojej społeczności. Mało komu ufa, nie cofa się przed kłamstwami i kradzieżą. Ścigają go wojownicy zwani Krukami. To przez nich uciekła jego młodsza siostra. Chłopiec nie ma pojęcia, co się z nią dzieje, ale wie jedno: za wszelką cenę musi ją odnaleźć. Decyduje się wypłynąć na morze, cudem unika śmierci i trafia na niezwykłą wyspę. Na miejscu spotyka Pirrę – córkę despotycznej kapłanki, swoją rówieśniczkę, która również znalazła się tam przypadkowo. Różnią się niemal wszystkim. Wspólnie jednak muszą się zmierzyć z potęgą przyrody, gniewem bogów, wielką polityką – a także z własnymi słabościami i sobą nawzajem. A pomaga im w tym dobry duch... A właściwie Duch.Co kryje się w głębi morza? Jaką moc może mieć nóż z brązu? I dlaczego Hylasa ścigają Kruki?

Opinia: Muszę przeczytać "Kroniki Pradawnego Mroku", szczególnie po dobrych recenzjach moich znajomych. Z jakiegoś powodu ta okładka kojarzy mi się z książkami Ricka Riordana.


Cień pamięci

Autor: C.J. Clarke
Data premiery: 11.07
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Annabelle, której choroba po kolei zabiera wszystkie wspomnienia, przekonuje się, że ich siła może ją wyzwolić… lub zniszczyć.Niedawno owdowiała Annabelle Storm odnajduje list zmarłego męża, Stanleya, do ich córki, Lily. Mężczyzna pisze w nim o druzgocącej lekarskiej diagnozie: początkach choroby Alzheimera wykrytej u żony. Annabelle drze list na drobne kawałki. W jej głowie rodzi się niedająca spokoju myśl, że powinna jak najszybciej zniszczyć zawartość czerwonego pudełka, w którym umieściła swoje najmroczniejsze wspomnienia z dzieciństwa, zanim dotrze do nich Lily. Chociaż nie pamięta, co dokładnie znajduje się w pudełku, wie, że nie powinno się ono dostać w ręce córki. Poszukiwania skrytki stają się coraz bardziej chaotyczne i rozpaczliwe, choroba pochłania bowiem kolejne warstwy wspomnień Annabelle.„Cień pamięci” to wstrząsające studium podstępnej choroby odzierającej człowieka ze wszystkiego, co kochał, wplecione w historię rodziny skrywającej mrożącą krew w żyłach tajemnicę.

Opinia: Ostatnio stałam się fanem powieści obyczajowych, szczególnie o utracie pamięci. Cień pamięci wydaje się idealną książką dla mnie. MUST HAVE  oczywiście.

_______________________________________________________

I jak? Wypatrzyliście coś ciekawego dla siebie?

8 komentarzy:

  1. "Wyspa motyli" zapowiada się dla mnie dość ciekawie i okładka mnie urzekła, ale... wstrzymuję się z kupowaniem! Także pozostanie mi pooglądać zapowiedzi, a mój portfel może odetchnąć z ulgą ;)
    Pozdrawiam,
    Mai

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc bardzo jestem zainteresowany tą "Polską odpowiedzią na Grę o Tron". - jednak nie zamierzam sięgnąć po nią od razu, tylko za jakiś czas gdy cały puch wokół niej opadnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pretty little liars " kuszą mnie od dawna. Nie wiedziałam,że zostało już wydanych 12 tomów! Gdybym teraz zaczęła to miała bym duuuużo do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, czy reklamowanie książki w stylu "polska odpowiedź na GRĘ O TRON" jest właściwe. Od razu nastawia na porównywanie, co nie zawsze dobrze się kończy dla autorów inspirujących się bestsellerami.
    Kiedy książka będzie już w bibliotekach, wypożyczę ją i sprawdzę, jak to wygląda. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam identyczne odczucia co do tego hasła reklamowego ;) To jest robienie autorowi krzywdy. Być może jego książka jest nawet niezła, ale idę o zakład, że porównana do twórczości Matrina (którym jak wiadomo, nie każdy może być :P) wypadnie blado.

      Usuń
  5. Co do tej Anne Bishop zastanawiam się, jaki jest sens publikowania książki, która zawiera "2 pierwsze rozdziały" a nie wszystkie? ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Nareszcie ,,Ogień"! Ale Anne Bishop szczerze mówiąc, nie znoszę, czytałam kiedyś ,,Córkę Krwawych" i z mojej strony był to istny masochizm, bo jedyną rozrywką podczas przedzierania się przez to było rejestrowanie wszystkich klasycznych przejawów hiper marysuizmu i pseudomroczności.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj :)
    Cieszę się, że postanowiłaś dołączyć do wyzwania "Czytam Fantastykę", którego jestem organizatorką :) Życzę Ci wielu fantastycznych lektur i przyjemności z czytania :)
    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...