12 października 2013

I myślisz, że miasto, gdzie wszyscy cię znają to dobre rozwiązanie ?


Autor: Cinda Williams Chima
Tytuł: Dziedzic wojowników
     z serii: Kroniki Dziedziców
Rok wydania: 2012
Wydawnictwo: Galeri Ksiązki
Przełożyli: Dorota Dziewońska
Cena: 39,90 zł


Taka jestem na siebie zła za tak długą nieobecność, że ho ho! Niestety od połowy września moja styczność z komputerem ograniczała się do spraw szkolnych. Na dodatek ten ostatni tydzień był wymagający. Próbne egzaminy, konkurs kuratoryjny... Czy ktoś was pisał z j. polskiego? Zaskoczyła was forma? Bo powiem szczerze, że moją pierwszą myślą na jego widok było: "Ja się z tym nie wyrobię." Mam świadomość, że poszło mi fatalnie i szansa przepadła. Lecz, jak to określiła moja nauczycielka, zostaje jeszcze biblijny :)


Jack Swift urodził się z małymi szansami na przeżycie  Dzięki innowacyjnemu zabiegowi przeżył i od tego czasu codziennie musi zażywać lekarstwo. Pewnego dnia zapomina wziąć specyfiku, co skutkuje szeregiem dziwnych zdarzeń. Tego samego dnia jego ciotka proponuje jemu oraz jego kolegom wycieczkę w poszukiwaniu informacji o przodkach. Podróż jest jeszcze tragiczniejsza w skutkach niż zapomnienie o lekarstwie - chłopiec staje do walki z mężczyzną, który jest czarodziejem. Klan Białej i Czerwonej palują na chłopaka, który jest jednym z ostatnich przedstawicieli wojowników. Chcą oni wykorzystać go do walki w turnieju na śmierć i życie. Chłopiec zaczyna szkolić się w roli wojownika, tym samym wchodząc w świat odwiecznych intryg. Czy treningi z tajemniczym Leanderem Hastingsem przyniosą spodziewany efekt? Czy bezwzględni czarodzieje oszczędzą bliskich Jacksona? Jak potoczy się decydujące starcie?

Cinda Williams Chima znana jest w Polsce z serii "Siedem Królestw". Jej książki cieszą się dużą popularnością, a dzisiaj może oceniać już drugą serię rozpoczętą prze nią.  Na początku września został wydany również drugi tom nazwany Dziedzic czarodziejów. 

Galeria Książki znów pokazała, że byle jakich książek nie wydaje. Dziedzic wojowników, choć nie idealny, wciąga. Styl pisania wskazuje na dobry warsztat i jest zrozumiały dla odbiorców, którymi zapewne w większości jest młodzież. Autorka umieściła dużo opisów miejsc, ale brakuje trochę opisów przeżyć wewnętrznych. Momentami zdawało mi się, iż niektóre akcje zakończyły się w połowie, a inne trwały o połowę za długo. Sama fabuła przebiega ciekawie, aczkolwiek spokojnie. Zanim się obejrzałam czytałam spis treści, lecz wpierw musiałam przebrnąć przez trochę nudnawy początek. Przyznam, że poczułam się zaskoczona końcówką, która, Dzięki Bogu, świadczy o zakończeniu głównego wątku w jednym tomie. Z tego co wiem następny będzie miał za fundamenty historię Jack'a. 

Bohaterowie. Bohaterowie są... hm... interesujący, choć schematyczni  A raczej ich relacje są powtarzalne. Do końca nie udało mi się rozgryźć Jack'a. Wydaje mi się, że został wykreowany na popularnego, lecz nie obchodzącego się z tym chłopaka, który jest raczej miły, ale nie dla wszystkich. Leesha to zwykła, pusta, wredna "paniusia", której wydaje się, że jest kimś. Will, nasz milutki, napakowany, przekochany, dbający o innych chłopak oraz Fitch - ten dziwny, wyobcowany. O, i jeszcze ciocia Linda, piękna zaklinaczka. Właśnie. Wiemy jacy są, ale prawie nie wiemy jak wyglądają. Tylko Linda została 'ucieleśniona'.

Ogólnie rzecz biorąc, jestem przeszczęśliwa z każdego nabytku powyższego wydawnictwa. Zapewne jestem stronnicza, ale mogliby mi dać szmatę w okładce ze znakiem Galerii, a byłabym wniebowzięta. ( Nie no, bez przesady. Szmata musiałaby być czysta. Taki tam żart.)
Podsumowując: Jestem usatysfakcjonowana.
Moja ocena: 8/10

Oczywiście wyzwanie Czytam fantastykę.

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...